Fy fan...

Detta är nog det värsta jag varit med om... jag och mamma skulle åka och hämta 2 hästar idag, åkte ut från gården och då ser vi värdens rök bolma en km bort... Mamma svängde genast ditåt för det där va ingen rök från någon som eldade... och mycke riktigt så såg vi när vi kom närmare hur en hel lagård står i lågor... Vi skyndade oss in för att se om vi kunde hjälpa med något, jagade in 2 kor i en hage sen kunde vi inte göra mycket mer än att stå hjälplösa och kolla in i den brinnande byggnaden där vi visste att det stog 60-100 djur!!!  =( Fy fan så hemskt säger jag bara, stå där och se in genom röken och se hur det brinner längre in och kor som bara står och väntar på en säker död...

2 kalvar (av jag vet inte hur många) lyckades komma ut, jag satte in dem i transporten för att de inte skulle springa tillbaka in... 1 av dem kommer nog klara sig den andra måste de ta bort... Fan har inte känt mig så maktlös sen Phil blev sjuk och vi blev tvugna att ta bort honom. Fy fan säger jag bara...

Lite lätt skakad kan jag säga... så obehagligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0