Fy fan va bra!

JA gick så JÄKLA bra igår... eller ja iaf med en häst. =P Var som sagt med på Austurs Hösttävling igår med två hästar, Nökkvi och Tritla.

Med Nökke som jag hade som föhoppning att ta mig runt banan gick det SÅ bra med! Har ju jobbat med tölten på honom sen han kom till mig för 3 veckor sen, och det börjar verkligen ge resultat! Fick som bäst på tölten 3,5 vilket jag är JÄTTE nöjd med med tane på at hästen inge gjorde mycket annat än grisepass för 3 veckor sen... XD MEn de andra gångarterna... WOW säger jag bara... han går utan att gi form i varken traven eller galoppen, lång som ett jäkla tåg men ÄNDÅ så går han på 5 - 5,5!!! Och på skritten där han går i form fick han 6 och 6,5! Tävlingen högsta poäng tror jag! =D Så vi höll oss inte bara på banan utan låg efter den ritten på en 3e placering!!! Alltså kom jag till final ! ! ! =P I finalen kom jag på 4e plats då en av ryttarna jag hade efter mig red up sig rejält, fick dock lite lägre poäng än vad jag egentligen kunde fått... fick nämligen ett poängs avdrag i galoppen av en av domarna för att det såg ut att gå för snabbt och okontrollerat ut... men jag hade full kontroll och så snabbt tyckte jag inte att det gick... snarare de andra som hade lite långsamt tempo tycker jag... XD Men men hade inte avancerat i placering ändå så det spelade ingen roll. =)

I trailen trodde jag att vi skulle flaxa runt som ett jihu för alla konstiga saker men det visade sig att jag tränat ordentligt och han verkade lite på mig när jag sa att nåt inte vara farligt. Lite "precisions" hinder vi hade ltie småproblem på, vända i trångt utrymme och backa tex. Han var JÄTTE tveksam på pressningen men jag kände att han verkligen ville gå över när jag bad honom så med lite positiv uppmuntran så mentar av domarna. =) Han skötte sig jättebra!

Var kul med alla positiva reaktioner jag fick av personer som känner till Nökkvi och verkligen såg skillnad i tölten, JÄTTE roligt! Verkligen ett test på mina egna kunskaper, det jag lärt mig på Island. En riktigt boost för självförtroendet.  =)

En Nökkvi i TÖLT!!!!! =D


Tävlade även Tritla, gick väll helt okej, hon tickar på som vanligt i tölten! =) Trailen med henne däremot... ja... katastrof säger jag bara... GUD va jag saknade Ödde... min trailklippa... istället för den här lilla irriterande damen som vägrar lyssna! XD Saknade även min lilla grabb i fyrgången. =( SÅ frustrerande när jag red Tritla för henne kan jag ju inte presse något... för då blir det bara nån "hopp och skutt" gångart... XD Ödde kan jag ju verkligen pressa till max i alla gångarter förutom tölten då da...

Men på det hela så var det en jätterolig dag med många positiva överaskningar för min egen del. =)

Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis!!! Vad roligt att det gick så bra!! :)

2008-10-05 @ 14:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0